Les reflexions sobre l”Art de la guerra’ són les protagonistes a l’ADNplatform

Marta López (@martalopa95) – La galeria ADN presenta l’exposició Art of War” de l’artista plàstic Mounir Fatmi. Porta en actiu des del 22 de novembre del 2014 i es pot veure fins al proper 25 d’abril del 2015 a l’ADNplatform, les noves instal·lacions de Sant Cugat del Vallés. La mostra és una prolongació de l’exposició Light & Fire que la pròpia galeria va acollir i que va finalitzar el passat 16 de gener.
La imatge de presentació de l'exposició presenta a un grup de científics i intel·lectuals exiliats durant la Segona Guerra Mundial, pel seu origen ètnic o per estar en desacord amb la política nazi.

La imatge de presentació de l’exposició presenta a un grup de científics i intel·lectuals exiliats durant la Segona Guerra Mundial, pel seu origen ètnic o per estar en desacord amb la política nazi.

L’exposició pren el títol del llibre del mateix nom escrit per Sun Tzu i utilitza una de les seves frases per introduir la mostra: “Toda guerra está basada en el engaño”. Prenent això com a base, l’artista construeix un discurs sobre la guerra i la funció de la historiografia que permet a l’espectador adoptar una perspectiva crítica “allunyada de convencions i dogmes”. La seva intenció és mostrar per mitjà d’obres pròpies o materials d’arxiu les vivències i interpretacions sobre la guerra de diferents agents i èpoques.

Les principals obres que es poden veure a l’exposició són:

  • El cartell original de la película La Pelle, basada en la novel·la de Curzio Malaparte, que vol relacionar-lo amb la fatalitat de la creixent set de poder de l’èsser humà.
  • Les fotografies d’arxiu de la pel·lícula La battaglia di Algeri, de Gillo Pontecorvo. Fatmi utilitza l’aspecte històric i ideològic del film per mostrar les implicacions bilaterals que acompanyen qualsevol guerra d’alliberació nacional.
  • El projecte La Quatrième Couverture, basat en una comparació feta pel propi artista per tal de mostrar els paral·lelismes entre les imatges dels mitjans de comunicació i les publicitàries. El resultat és la identificació d’una convergència entre les imatges que venen informació de guerra i les que venen productes de consum massiu.
  • El video Muhammed Ali, The Labyrinth, on s’explica la història del boxejador afroamericà amb l’objectiu de mostrar les relacions de l’Islam amb els Estats Units.
  • L’escultura After the Fall, un obstacle hípic fracturat i recolzat sobre una superfície inestable com al·legoria a la inestabilitat de l’economia nord-americana que hi havia a la vigília de la crisi financera del 2008.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s